Nimeni on Daniel Palacin-Kotajärvi, olen 52 vuotias ja asun Helsingissä. Muutin Espanjasta Suomeen 16-vuotiaana. Olen puoliksi suomalainen ja puoliksi espanjalainen.
Koulutukseltani olen IT-tradenomi sekä rahoituksen kandidaatti. Opiskelin Laurean Ammattikorkeakoulussa, josta valmistuin vuonna 2022. Tutkinto oli nimeltään Bachelor degree in Business Information technology (tietojenkäsittely). Minulla on myös kandidaatin tutkinto rahoituksesta Essexin yliopistosta (Iso-Britannia). Tutkinto oli nimeltään Bachelor of science in Banking and Finance, josta valmistuin vuonna 2009. Minun yleissivistävä pohjakoulutus on lukio, eli olen ylioppilas.
Web- sekä Data-analytiikan ohjelmointikielet ja ympäristöt ovat minulle tuttuja: HTLM, CSS, Bootstrap, PHP, MySQL, Python, Anaconda, Pandas, Numpy, Matplotlib, Seaborn. Erilaiset tietolähteet ja muodot, SQL, JSON, CSV, XML, REST API:t, datan esikäsittely ja visualisointi. Lisäksi, minulla on hieman kokemusta pilvipalveluiden käytöstä (Azure) sekä Git-perusteet. Olen käyttänyt Web ohjelmointikielet ja ympäristöt erilaisissa kouluprojekteissa.
Aikaisempaa IT työkokemusta on helpdesk työharjoittelusta. Siinä sain kokemusta käyttäjien opastuksesta ja vikatilanteiden selvittämisestä, nopeasta ongelmanratkaisusta sekä laitteiden ja ohjelmistojen tuntemuksesta.
Vaikka tykkäänkin ohjelmoinnista, haluan oppia nyt käyttämään WordPressiä. Se on hyvä tapa kehittää verkkosivustoja ja helpompi kuin ohjelmoida. Olen erityisen kiinnostunut oppimaan joitakin sen pluginsia, jotta voisin luoda ammattimaisen näköisen verkkosivuston (yms. woocommerce).
Kiinnostuksen kohteitani ovat urheilu, kuntosalilla käyminen, geopolitiikka, talous- ja rahoitusuutisten seuraaminen sekä yleisesti ottaen uusien asioiden oppiminen.